Alla inlägg under augusti 2006

Av Daniel Stenström - 10 augusti 2006 16:31

Karl-Oskar-dagarna påbörjas imorgon och butikerna börjar ställa ut stånd på gatorna. Då vi har mycket att göra gjorde vi en säljande skylt som står ute i vår gatupratare:

Av Daniel Stenström - 10 augusti 2006 09:39

Jag var hos jobbarkompisen Patrik och hans sambo Ann-Sofie igår och åt grillat och snackade om det stundade brölloppet. Då jag ska vara toastmaster så är det bra att få lite information innan och vi pratade om allt möjligt. Det visade sig att det kommer runt 50 personer på festen vilket innebär att det kommer att bli en ganska lugn fest...det verkar som man måste ta med gitarren och dela med sig av sin ylande stämma eftersom gästerna är ganska blyga av sig.Det bestämdes att jag ska prata med syster Lina om hon kan sjunga på brölloppet vilket hon kunde...På tal om Lina, vilken söt hund hon har skaffat. Liten boxertik...gullig...Jaha...då stundar Karl-Oskar dagarna här i Växjö på fredag. Ska lyssna på Martin, trummis i The Sonnets. En riktig trevlig pojk med förkärlek till Harley-Davidson. (Jag gillar tvåcylindriga sportmaskiner.) På lördag blir det The Ark bland annat och konserterna är GRATIS!!!

Av Daniel Stenström - 8 augusti 2006 16:10

På jobbet finns det en digital maskin som framkallar bilder. Denna maskin, Fuji Frontier 370, är en riktig stridsvagn. Ibland så kan den tjura RIKTIGT riktigt mycke.Helt plötsligt, när man har som mest att göra givetvis, slutar den att gå. Jag kollar i alla mappar och pärmar varför den gör som den gör och gör som det står i handboken hur man ska åtgärda problemet......det händer ingenting...Frustration och panik...Ringer servicetekniker och får instruktioner. Gör som de säger...fyll på vatten så att kemi blandas i maskinen. 16 liter vatten......rinner ut på golvet tillsammans med kemi...något är fel...allvarligt fel...Efter många om och med, sanering, huvudbry...totalt tre timmars totalstopp......sparkar jag på maskinen...och den går igång...Herregud...ska alltid sparka på saker som inte funkar...

Av Daniel Stenström - 8 augusti 2006 08:40

18...18 dagar kvar... Nu börjar den seriösa nedräkningen till semestern. Måndagar är värst på jobbet och denna måndagen var nog en av de tuffaste jag har varit med om. Jag var klar med all veckoframkallning som skulle vara klar på måndagen vid kl 17...brukar annars vara klar vid 13-tiden.Igår somnade jag på sängen efter att ha pratat med Louise i telefon. Klockan kan väl ha varit 23 någonting... Jag var så trött. Vaknade vid halv 4 och kunde inte somna om. Vid 6-tiden så funderade jag på att köra och jobba. Vaknade igen vid kvart över 7.Nu sitter man här. Framkallar digitala bilder...1486 st bilder ska fram nu på morgonen...sen är det analoga veckoframkallningar... Det e en evighetsmaskin...

Av Daniel Stenström - 7 augusti 2006 11:36

9! unika besökare sen jag startade bloggen...fastän jag inte har skrivit någonting...Det måste vi fira!Ta fram:...18 kubik huggen och torkad ved......tre arbetsföra människor......avsätt 5 timmar...RESULTAT!

Av Daniel Stenström - 7 augusti 2006 10:00

OK...nu sitter man på jobbet igen efter en återhämtande helg. Jobbade i lördags till 14 men var ledig igår. Helgen flöt på fint, blev bjuden på middag i lördagskväll och i söndags blev det grillat och lite nyfångade kräftor...riktigt goda och stora kräftor.....och började jobba idag kl 8......skönt att det snart e semester......19 dagar kvar...

Av Daniel Stenström - 5 augusti 2006 11:32

Äntligen...min egen blogg skapad. Få se hur engagerad man kommer att vara i detta...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur hittade ni till min blogg?
 Klickade på Senaste inläggen
 Letade på sökmotor.
 Slumpade blogg.
 Intressant rubrik.
 Ville veta vem som är Daniel Stenström.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards