Alla inlägg under februari 2007

Av Daniel Stenström - 18 februari 2007 21:18

Hade besök i helgen. Trevligt. God mat, film och mycke snackande... Köpte en matta på rea...495 spänn...billigt mot vad den kostade...annars har det varit en riktigt lugn helg...

Av Daniel Stenström - 13 februari 2007 22:21

Jag känner en stor tacksamhet till min mamma som ställer upp med allt som man frågar om och det stöd som hon ger. Jag vet inte hur man ska gottgöra det på bästa sätt...men jag hoppas ändå att hon förstår att hon är betydelsefull i mitt liv. Kanske genom att säga tack..??Tack mamma!Tidigare skrev jag och beklagade mig över att man måste hjälpa till när man kommer hem till Skåne. Klart att man ska göra det och det vill jag. Man är ju trots allt glad över att man kan hjälpa till...Känner mig i alla fall utanför ibland...

Av Daniel Stenström - 12 februari 2007 00:51

Jag var i Hässleholm och firade min 23 årige lillebror igår. Föräldrar, gudmor, syskon med deras respektive, en hund...och så jag. Jag kände mig lite utanför...att jag inte passade in i mängden...Allt snack...barn, hus, bil, hund...Svenssonliv...det är tryggt, men inte det som jag är ute efter...inte än.Vad jag förstår, när jag pratar med mina vänner, så är jag en trygg person med båda fötterna på jorden. Jag är lätt att prata med, lätt att umgås med, har lätt att knyta nya kontakter...okomplicerad helt enkelt.(Detta lät som en kontaktannons...)Just nu lever jag mitt liv som om varje dag var den sista. Försöker att se det roliga i allting, att kunna skämta om allt, vara positiv...men det kan bli så fel. Umgås man med personer som bara är gravallvarliga då kan den "optimistiska livsfilosofin" bli så fel...som när man försöker skämta om varför man inte har barn...varför man inte har hus...flickvän...listan kan göras lång...Känns som om jag svamlar just nu...jaja...När var och en packade ihop sitt och åkte hem så funderade jag på..."...vad ska jag göra nu...åka till pappa...eller en kompis...eller...nä..."Jag har kommit på mig själv:Jag är en rastlös själ......vill kunna umgås med folk kravlöst......utan tvång......och okomplicerat...En av de vännerna som är okomplicerad är i Kambodja just nu, kanske ska åka ner imorgon...Hmmm...jag kanske är mitt uppe i en 30års kris...Avslutar med ett ordspråk som min förra flickväns pappa sa som jag tycker låter rätt vettigt:Man kan ha kul utan sprit...men det är dumt att chansa!

Av Daniel Stenström - 10 februari 2007 18:00

Jag sitter hemma i Skåne nu. Har 10 semesterdagar att ta ut och utnyttjade en av dem i fredags. LÅNGLEDIGT...!!!Börjar jobba igen på tisdag...Konstigt det där... När man är ledig och åker hem till Skåne och familjen så ska man alltid hjälpa till med en massa saker. Passa hund...flytta grejjor...hänga med på alla mest konstiga saker...Får väl ta semester och åka utomlands istället...och byta rubriken till...semester.nu.

Av Daniel Stenström - 5 februari 2007 20:59

Den är dagen kommer att gå till historien som den mest uttråkade dagen i historien.Det hände ingenting vettigt eller kul på jobbet.Jag fick samma fråga av två olika kunder bland annat."Jag har en bild på datorn som jag har fotograferat stående men i datorn är den liggande. Jag vände den till stående. Om jag nu skriver ut den blir den stående eller liggande då?"Jag vet allvarligt inte hur man ska svara på sådana frågor. Kanske ska kontra med:- Hur långt är ett snöre?eller- Ställ skärmen på högkant.Jag kanske är dum...men ibland känns det som luften går ur en. Försöker förklara på bästa vis, men...ibland så bara orkar jag inte.Jag måste byta jobb!Kom in en kund 40 minuter innan stängning och pratade digital systemkamera...och alla objektiv och tillbehör som fanns till den kameran. "Vad kostar den?"..."Varför ska jag ha den?"...Nä...jag e inte bitter...Jag MÅSTE byta jobb...

Av Daniel Stenström - 4 februari 2007 13:10

Halva dagen är borta. Försvunnen!Vaknade vid 11 och började läsa vidare på boken som jag fick tips om av en jobbarkompis att läsa, Liftarens guide i galaxen. En fruktansvärt tråkig och ointressant bok, men har jag börjat att läsa den så måste jag avsluta den också...så det är bara att kämpa vidare.10 minuter senare lägger jag ifrån mig boken...och somnar.Vaknar kl 12.51Duschar.Vad göra nu då?Halva dagen har gått redan.Kanske läsa en bok...

Av Daniel Stenström - 4 februari 2007 01:15

...att jag inte har kollat en minut på det eminenta och fullständigt meningsfyllda tv-, lek- och tävlingsprogrammet Melodifestivalen. Skitprogram.Varför sänder man ett sådant program överhuvudtaget. Skönt att konkurrerande kanaler sänder någon vettig film i alla fall. Fast...man kan somna ifrån hela lördagskvällen helt och hållet istället. Det var så fruktansvärt skönt...

Av Daniel Stenström - 1 februari 2007 22:45

Suttit ett tag nu ikväll och spelat poker på nätet. Det är förbluffande vad andra människor vågar satsa på sina kort.Jag menar, nån snubbe som hade par i sexor och satsade en halv förmögenhet när det låg en klar stege...HERREGUD!Ögnade snabbt igenom aftonbladet tidigare idag och de har tagit klimatfrågan på hyperallvar. Släck ner Sverige mellan 19.55-20.00, löd uppmaningen. Det visade sig att strömförbrukningen gick upp i stället. Hmm...Den nya modellen av sossecontainern Volvo V70 behandlades, och man fick rösta ifall den "dög"...jodå, bedöm av de fjuttiga och lågupplösta bilderna samt att du inte har sett bilen i verkligheten. LÄTT! Satte ett minus...haha...Åkte upp till Mickes motor och drömde mig bort bland motorcyklarna istället... Kanske en Z1000 till våren...eller en RSV 1000 Tuono...eller en XB12R...eller...

Presentation

Omröstning

Hur hittade ni till min blogg?
 Klickade på Senaste inläggen
 Letade på sökmotor.
 Slumpade blogg.
 Intressant rubrik.
 Ville veta vem som är Daniel Stenström.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards